Sunday, September 26, 2010

Esimesed nipid


Kui tuleb aeg, et ta juba kriiti, pliiatsit või pintslit juba käes hoiab, siis võib korrigeerida nende asendit käes. Lihtsalt sujuvalt võtad ta käe ja asetad vahendi õigesti ta kätte. Pintslit ja pliiatsit käes hoida soovitan sama moodi nagu sa isegi hoiad neid käes. Kui suur pintsli käes hoidmise kogemus puudub, siis aseta see lapse kätte sama moodi nagu sa ise hoiad käes patakat või pliiatsit. Kui on tegemist suurema pinnaga, suurema paberiga, siis on tark pintslit hida käes nagu maaler. Nii, et pintsli vars läbib lapse peopesa.

Aegajalt võid talle märku anda, et pildil on mõni valge koht. Võid talle öelda, et joonista siia ka ja siia ka. Veel võid märku anda, et siin on veel mõni värv, mida sa pole kasutanud jne. 
Pane siis tähele, et lapse töökoht oleks ka korralikult valgustatud. Muidu juhtub nii, et ta kasutab ainult eredamaid ja erksamaid värve. See ei ole see, et ma inspirerin palsevanemaid lapsi suunama eemale eredatest värvidest. Vaid räägin hoopis sellest, et osad värvid paistavad karbis või purgis olles kaugele välja. Osad värvid aga, nagu näiteks sinine ja pruun, võivad näida karbis tumedamatena, kui nad tegelikult lõpuks paberil on. Niisiis töökohale rohkem valgust ja värvide peale valgust. Selge see, et laps ei pea töötama justkui ülevalgustatud stuudios, vaid räägin lihtsalt vajalikust valgusest. Ja räägime ka sellest, et tumedad värvid vajavad rohkem valgust, et laps neid ka armastama õpiks.
Suur hüpe mu oma lapse maalimise ja joonistamise tegevuses sai alguse sellest, ku otsustasin suurde tuppa panna üles väikese molberti. Innustan ka lapsevanemaid seda tegema.

No comments:

Post a Comment